Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Tuesday, September 7, 2010
Home » :: Kisah Ramadhan 2010::

:: Kisah Ramadhan 2010::

salam... aduhai......mood kurang stabil bulan2 pose ni.. tp saya tetap jelajah ke bloger list saya dah baca entry yg anda tulis..
Alhamdulilah Ramadhan tahun ni dapat puasa ngn baik ada 1 hari je mama mc sbb gastrik sedih sungguh nk berbuka.. kuih raya pun tak da buat. blasah mak mertua nye je.. tak larat nk gaduh ngn chef amir buat kuih..dia lagi hebat.
Baby ok.. active je dlm perut ni...amir ada gak laa kena debik ngn adik..dok sondol2 perut mama je kan.huhuhu
Adik dah 26 minggu waaa kejap je.. lg 4 minggu nk 30 minggu kena g az - zahrah bt check up la. harap2 kali ni tak kena minum air gula...bwekkk!!!! kancing gigi pun belum start lagi..


mcm ni laa keadaan adik dlm perut mama sama.. kepala dia kat atas lagi. tak cam amir dulu kepala kat bawah.. tak pe masih awl. nnt adik pusing ye. ikut kiraan mmg dh 26 minggu... tp klu ikut perkembangan adik lewat 1 minggu. klu amir dulu cepat 2 minggu dr kiraan.huhu lain anak lain kerenah nye.dr dlm perut lagi haa ko.. jantina.. biar la rahsia adik tak mau bgtau so sama2 laa kita tunggu. hhuhuuh tgk la dia duduk cam ne mn nk nampak.kannn...


Amir dah 1 thn 2 bln 3 sept lepas. tp sian anak mama demam panas hari tu. sgt panas 39.5 masuk ubat kat buntot. mama tak tido asik bagun basahkan badan dia.sabtu dh sihat n byk idea dpt. tp smlm dia selesama. aduh klu demam manja senyap..klu selesema merap nye sabar je nk nagis je dia.. pagi ni meleleh lg hidung harap ptg ok la sblum g keja mama dh bg dia ubat td. amir cepat sihat kita nk raya kutip duit raya..uhuhhu mama yg over kan.

Ramadhan kali ni byk benda yg baru aku lalui..
1) mengandung semasa puasa
2) melayan amir penat... huss.. thn lps dia 3 bln cam tu tido je kan.
3) selalu hati sayu mengenangkan arwah abah... tambah sedih igt dkt mak yg kena berbuka seeorg kat umah sampai 1 hari tu tertido masa tunggu berbuka.. bila call kekadang dgr suara sedih.. br teringat kan arwah. yelaa klu dulu rutin mak.. sahur, subuh, tadarus bersama abah. tido jap g pasar ke.. ptg2 masak kuih yg abah request. berbuka ngn abah n g surau terawih. perrgghhh mmg sgt2 mak terasa kehilangan. klu aku dkt nk je aku g buka ngn mak.huhuh so aku ambik keputusan ajak johan blk rabu ptg. atleast aku dpt 1 hari bersahur dan berbuka ngn mak.. semoga termakbul niat dihati ini. mak ...adik blk esok...
4) aku jual biskut raya my MIL buat. sahaja je seronok..
5)mmm markah bulan ramdhan kurang skit. lps blk keja berbuka lps tu magrib dh penat tido dh. mana amalan ramadha???? terawih tak da..huhuhuhu tp aku gagah gak baca yassin n al quran bila berkesempatan.

ok.. sambung kat entry raya plak.. lagi sedih entry jap lg.




3 comments:

Mask-roll said...

xnmpk lg ek..huhuh. aku nk sgt ank ko gegirl.. [sbb aku nk gegirl dl x dpt..heheh]. lg pon amir kan boy..adik gegirl la plak... [aku dah terbayang legging, mitten yg beropol, harban and etc..best2!]

Faryza said...

hahahaha... tunggu laa harith 1 thn ke... plan laa project br..heheehhe ada gak harith kawan.. husna nk dpt kawan dh... sure mas jeles ni..ekkekeke
entah laa mas.. takut aku nk berharap..
klu boy gakkk amir ada kawan nk panjang akal lagi laaa..
klu girl siap laa aku hias hbs..heheheeh
aduhai... doa mama agak adik membesar dgn sihat dan sempurna..amin..

Mask-roll said...

mmg la...kiter jgn mengharap..nnt hampa..apepon yg kuar anak kiter.. n yg pntg sehat...

Blog Widget by LinkWithin

::Mama jadi penaja contest::