Monday, December 6, 2010
Home » ::Kehilangan seorang lagi ahli keluarga::

::Kehilangan seorang lagi ahli keluarga::

Salam...

Sabtu lepas tgh duk melayan amir minum susu dapat panggilan telefon dari mak.. jauh drg sayu2 suara mak menagis...

" jaja, abang hashim , yong... dah sampai hukum..." mak
"haaa.. ape??? biar betul mak ni..abg hashim suami yong??" aku
" ha laaa...entah la tetiba jatuh pengsan pastu habis.." mak..
" aduhai... inalilah... sakit ape... mcam tu je..." aku
" mana ada sakit ape..."mak
" ok la mak nk call tok chu dan yang lain plak..hang call kak nor"mak

aduhhhh tak tertahan aku menangis.... tak sangka..sangat.. dia tak sakit ape n baik je..
abg ipar aku ni pendiam org nye tak byk sangat berckp.. suka bt hal sendiri je.
jejalan pun susah.. tp klu yong nk gie mana.. dia izin kan..

Kejap pastu aku call kak nor.. dia ckp dh tau yong yg call..
pastu letak je yong plak call.. aku ckp dah tau.. takziah... drg sayu je suara dia.. tp aku tak tahan nagis juga.. dia ckp sabar laa doa byk2 n jaga diri sbb tau aku kan dh sarat...
ikutkan hati ingin aku terbang blk kesana n peluk yong ...utk bg semangat dekat dia..
emmmm ajal maut jodoh pertemuan di tangan Allah kita merangcang sahaja.

tak nak menganggu keadaan lagi.. aku call pagi ni utk dapat berita lanjut.
abang hashim ada sawah bendang dikampung bukit merah, perak.. menjadi kebiasaan dia akan blk kesana.. kebetulan plak ada kenduri kata nye so dia blk bawak kereta. yong plak pergi umah mak ada kenduri kat taiping..

Sampai dirumah kakak dia.. dia nk buka stor ambik baja , dia rasa sakit dada..
so dia masuk rumah n duduk dekat kerusi.. rasa susah nk nafas kata nye.. haaiii nape tetiba je rasa cam ni.. pastu kebas plak kaki tangan dia..
dia duduk rehat kejap.. pastu tak tahan lagi.. dia tarik dalam 2-3 kali berbuih mulut... habis...inalilah... sampai situ sahaja perjuagan nye sebagai hamba Allah.. dan di panggil kembali mengadap Allah yang Maha Esa.....

4 hari raya tahun 2008 aku kawin
4 hari raya aildilfitri tahun lepas abah pergi mengadap Ilahi....
aku cukup risau ape2 terjadi 4 hari raya tahun ini...alhamdulilah... semua ok.. aku dpt beraya bersama smua.. amir juga dpt pergi beraya dirumah mak sedara aku semua..thn lps tak dapat..
4 disember 2010.. emmm tanggal 4hb juga tapi bulan yg berlainan.. abg ipar ku yang sulong pergi mengadap Ilahi....

Abang Hashim...Hashim bin Awang Kecik... meningalkan seorang balu iaitu kakak sulong aku.. Noraishah Bt Yacob bersama 3 orang anak yang masih bersekolah. yang sulong sedang mengambil SPM, kedua sedang menunggu PMR dan yang kecik nak masuk darjah 2 thn dpn.

Emmm sepanjang aku belajar .... setiap tahun aku akan dapat baju raya dari abang hashim..
lps keja je dah tak da.. tp baju2 yg dia bagi ada yang bole pakai gie keja skrang tau... duit raya plak tiap thn dpt....hehe.. dulu kecik2 suka juga blk kampung dia.. mandi parit.. tangkap ikan.. tgk sawah bendang.... bagi mak dia baik... tak byk ckp ok.ok je... emmm

Semoga Arwah tenang disana.. dirahmati dan ditempatkan dalam golongan orang2 beriman..

Al- Fatihah untuk arwah abang hashim dan abah ......
agak2 abang hashim jumpa abah tak ye... kirim salam rindu kami pada abah..



5 comments:

Huda said...

takziah kat kak yong ko ..moga Allah cucuri rahmat ke ats rohnya..

firahadifa said...

takziah ye faryza

Farra Dhelina said...

takziah ye..al-fatihah utk semua yg telah meninggalkan kita..

Mask-roll said...

takziah mama... kirim slm kakak ko....beratnye dugaan dia... smoga roh abg ipar ko dicucuri rahmat...

Zura said...

innalillah...tuelah kan...bkn nk percaya tp dh jd fobia bile kejadian berlaku pd date yg sama..

Blog Widget by LinkWithin

::Mama jadi penaja contest::