Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
Thursday, November 18, 2010
Home » ::Sup Gear Box::

::Sup Gear Box::

Alhamdulilah... lunch tadi di taja oleh daging korban Pos malaysia.
Ucapan terima kasih pada semua yang ambil bahagian dlm korban tahun ni.insyaAllah nnt saya nak join juga... teringin gak nampak menarik.

11 ekor semua nye banyak jugakan.. di sembelih diladang dekat Banting, pagi2 tadi kul 5 pagi dah sampai dekat tingkat 7 Pos Malaysia, dekat surau kami. start kul 8.30 pagi smua ajk berkumpul untuk melapah daging, memasak makan tgh hari serta mengagihkan daging lembu pada peserta korban dan pada staff yang bergaji bawah rm1,500 (itu yg saya tau laa).
atas sebab masih ramai yang bercuti...maka kami yg rajin bekerja hari ini di jemput untuk menjamu selera selepas zohor tadi. tapi saya dah lain2 pergi kul 12.30 tgh hari so sempat laa berjemaah zohor sekali serta merasai gema takbir raya dihari kedua ni.. shadu sungguh mendengar takbir terkenang kan arwah abah.. sempat juga air mata ni menintis...semoga abah bahagia diSana...

Atas kebesaraan perut mak buyong yang senget2 ini... dan atas sbb meja VIP yang kosong (psst meja ni khas utk dato2 dan bos2 tau) maka aku ngn boss aku kena tarik dari tgh Q nak ambik nasi suh duduk kat meja yg dh sedia makan2 lengkap seorg satu.. perghhh mak buyong nye tempat ada gear box besarrrrrrrr punya.. aduhh sori laa lupa nk snap pic...
sebenarnya malu2 nk join... gie ajak akak 2 org lagi diorg dh ambik nasi sendiri tp diorg mkn dkt meja gak la. so aku kongsi makan gear box ngn kak seri tapi kak seri suka mkn daging je.. tu badan dia cun giler.. maintain je.. tak cam aku... segala daging , lemak , urat sumsum tulang. aku bedal... mmg menjadi idaman laa dpt gear box tu.
mana tak nye smlm kak nor pun tak ambik sup... abg gee bwk sup ayam n bihun... maka hari ni aku dpt mkn sup tulang korban rezeki weee hilang pose aku....
ppssstt lusa check up jgn BP naik sudah..wahahahha mampus....relax laa doc raya.hehehe
ada yang ckp tak pe mak buyong mkn selagi bole awak tu tak berapa hari je lagi...
ada ckp ishhhkk awk sudah laa tu..ishkk.. hehhehe
memula malu2 beb.. aku buh sup je dlm tulang korek2 ngn hujung sudu tak da straw ...pastu tuang dlm pinggan pergghhh berkesan ada yg nak tiru idea aku tp cam malu2 tak kuar pun lemak dlm tulang tu..
dtg plak lg seorg akak..perrghhh hebat lincin tulang dia mkn..hahaha masa tu dh tak malu sbb ada akak seorg tu angkat gigit.. maka aku pun join laa... hope tak da laa org candid pic aku mkn tadi..wakakaka mati malu aku...terus pakai hijab nnt.hahhaa :P

kari daging dia pun sedap.. menu nye nasi putih + ulam+sambal belacan+sup tulang+ kari daging+ cili kicap+betik+ sirap,.. simple je tp terangkat beb...hehehe dh last br bgtau menu..sengal je kan.hahahaha terbaekkkk laa tukang masak tu.heheheh


No comments:

Blog Widget by LinkWithin

::Mama jadi penaja contest::